סוגי מזון שיכולים למנוע אקנה

אקנה יכולה להיגרם ממספר גורמים לרבות פעילות יתר של בלוטות החלב, חוסר איזון הורמונלי, מתח ועוד.

ישנם מזונות רבים שיכולים לסייע במניעת אקנה. חלק מהמזונות הללו כוללים:

פפאיה – פפאיה עשירה בוויטמין A ומכילה אנזימים בעלי תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת דלקת בעור.

תה ירוק – תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון שיכולים לעזור להילחם ברדיקלים חופשיים הגורמים לאקנה.

שיבולת שועל – שיבולת שועל עשירה באבץ שחשובה לעור בריא ולהפחתת דלקת.

אקנה הוא אחד ממחלות העור השכיחות ביותר, המשפיע על עד 85% מהמתבגרים והמבוגרים הצעירים. אקנה יכולה להיגרם ממספר גורמים כולל חוסר איזון הורמונלי, מתח, גנטיקה ומזונות מסוימים.

כמה מזונות שהוכחו כמפחיתים אקנה הם כדלקמן:

– מוצרי חלב

– עגבניות

– תה ירוק

– ביצים

האם אקנה גורם לבעיות עור נוספות?

המחקר מצא שאקנה קשור לסיכון גבוה יותר לפתח סרטן עור.

אקנה היא אחת ממחלות העור השכיחות ביותר, הפוגעת ביותר מ-85% מבני הנוער והמבוגרים. זה יכול לגרום למבוכה, כאב ובעיות רפואיות אחרות. אקנה יכולה גם להוביל לבעיות עור אחרות, כמו סרטן העור.

מחקר שנערך לאחרונה מצא שאנשים עם אקנה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מלנומה או קרצינומה של תאי קשקש אם הם נחשפים לקרני UV מהשמש או ממיטות השיזוף. המחקר הראה שלאנשים עם אקנה יש סיכוי גבוה פי 2 עד 3 לפתח סוגי סרטן אלה מאשר אלה ללא אקנה.

אקנה היא בעיית עור הגורמת לאדמומיות, נפיחות ובליטות מלאות מוגלה. זה יכול לקרות בכל מקום בגוף, אבל לרוב משפיע על הפנים, הגב והחזה. אקנה נגרמת על ידי חיידקים שמדביקים נקבוביות וגורמים לדלקת. ניתן להפיץ את החיידק מאדם אחד למשנהו על ידי נגיעה או שיתוף מגבות.

אקנה מוביל לעתים קרובות לבעיות עור אחרות כגון דרמטיטיס (פריחה מגרדת), רוזציאה (מצב של העור שבו הלחיים מפתחות גוון ורוד), או פוליקוליטיס (זיהום בזקיקי השיער).

הטיפולים הנפוצים ביותר באקנה כוללים תרופות מקומיות כמו בנזואיל פרוקסיד ואנטיביוטיקה. למקרים חמורים של אקנה, תרופות דרך הפה נקבעות על ידי רופא.

אקנה היא מצב עור שכיח הפוגע בדרך כלל בבני נוער ומבוגרים צעירים. אנשים אלה נוטים יותר לאקנה בגלל השינויים ההורמונליים שלהם במהלך ההתבגרות. אקנה יכולה להיגרם גם מגורמים סביבתיים כמו מתח, הורמונים, גנטיקה או תזונה.

אקנה היא לא בעיית העור היחידה שיכולה להתרחש מסיבות אלו, אבל היא הנפוצה ביותר. בעיות עור נוספות כוללות: היפרפיגמנטציה, דלקת וצלקות.

אקנה מביא איתו סכנות רבות, לכן יש מספר שיטות טיפול באקנה שאלו יכולים לעזור לכם להתמודד עם אקנה בצורה הטובה ביותר.

מאמרים אחרונים שכדאי לקרוא

דילוג לתוכן